مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 28 فروند کشتی به سفارش شرکت بازرگانی دولتی ایران در مجتمع اقتصادی بندر امام خمینی (ره) پهلوگیری و اقدام به تخلیه کالای وارد شده خود کردند.

به گزارش نسیم اقتصاد، امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طی چند روز گذشته یک کشتی حامل گندم با ظرفیت 70 هزار تن در این بندر اقدام به تخلیه محموله خود کرده و در حال حاضر نیز میزبان یک کشتی اقیانوس پیما با ظرفیت محموله 100 هزار تن گندم هستیم که پس از اقدامات لازم و قانونی عملیات تخلیه و توزیع محموله آن آغاز شده است.
 
وی با اشاره به ورود بیش از یک میلیون و 740 هزار تن کالا در 6 ماهه نخست سال گفت: از این میزان بیش از یک میلیون و 540 هزار تن مربوط به واردات کالای گندم و مابقی نیز واردات روغن خام بوده است.
 
جهان نژادیان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 28 فروند کشتی به سفارش شرکت بازرگانی دولتی ایران در مجتمع اقتصادی بندر امام خمینی (ره) پهلوگیری و اقدام به تخلیه کالای وارد شده خود کردند.
 
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه تمام ظرفیت های موجود در استان برای استفاده حداکثری از زمان در جهت تسریع واردات و توزیع کالاهای وارد شده استفاده می شود، اظهار کرد: روند ورود کشتی های حامل کالاهای اساسی با برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال ادامه خواهد یافت و کلیه محمولات پس از تخلیه از طریق دو شبکه حمل نقل ریلی و جاده ای به اقصی نقاط کشور منتقل خواهد شد.
 

لینک کوتاه
  ورود ۲۸ فروند کشتی کالاهای اساسی بندر امام